صفحه اصلی

دنیار را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سیب زمینی شکوفه ای یکی از روش های تهیه سیب زمینی سالم و ترد و خوشمزه

ترکیبی جذاب و هوس‌انگیز!

سیب زمینی شکوفه ای یکی از روش های تهیه سیب زمینی سالم و ترد و خوشمزه که می تواند جایگزین خوبی برای چیپس و میان وعده ناسالم گزینه خوبی می باشد و اصلا در تهیه آن از روغن استفاده نمی شود و بسیار سالم است و شما می توانید به همراه انواع سس ها میل کنید.

سیب زمینی شکوفه ای داخل فر تهیه می شود و حتما باید فر را از قبل گرم کنید و سیب زمینی شکوفه ای را داخل آن بپزید تا طلایی شود. برای تهیه این سیب زمینی شکوفه ای نیاز به ماسوره ستاره ی یا گل رز و یک قیف هستید و بهتر است از قیف سیلیکونی استفاده کنید زیرا قیف پلاستیکی ممکن است پاره شود.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی شکوفه‌ای

> سیب زمینی ۴ عدد

> کره ۵۰ گرم

> نمک، پودر سیر، آویشن، فلفل سیاه به مقدرا لازم

طرز تهیه سیب زمینی شکوفه ای ترد و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها که سایز متوسط دارند یا دو عدد سیب زمینی بزرگ را بشورید و به همراه کمی نمک و ۱ لیوان آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا کاملا پخته و نرم شوند و بعد از پخت آبکش کنید و پوست سیب زمینی را بگیرید و صبر کنید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه کره را همان طور که سیب زمینی داغ است اضافه کنید و با کمک پوره کن یا گوشتکوب دستی بکوبید تا مواد یکدست شود و بعد ادویه های دلخواه و نمک را اضافه کنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. می توانید از انواع سبزی های خشک یا فلفل قرمز نیز استفاده کنید. مواد باید کاملا خمیری و یکدست باشد تا از ماسوره خارج شود.

مرحله سوم: پخت سیب زمینی شکوفه ای

در ادامه کف سینی مورد نظر را کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز قرار دهید. ماسوره رز یا ستاره را داخل قیف قرار دهید و از مواد سیب زمینی داخل آن بریزید و کمی فشار دهید تا هوای اضافه آن خارج شود و بعد به اندازه و شکل دلخواه روی کاغذ روغنی شکل یا پایپ کنید و سینی را داخل فر قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه تا طلایی نشدن سیب زمینی شکوفه ای آن را خارج نکنید و بعد از پخت با سس دلخواه میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیب زمینی شکوفه ای خوشمزه و راحت

> می توانید سیب زمینی شکوفه ای را در توستر یا سولاردم با دمای ۱۸۰ درجه نیز تهیه کنید.

> می توانید سیب زمینی را بجای پختن بخار پز کنید.

> مواد بعد از له شدن باید یکدست باشد اگر دانه درشتی داخل آن باقی بماند از ماسوره خارج نمی شود و قیف را پاره می کند.

> به دلخواه برای خوشرنگ شدن سیب زمینی شکوفه ای می توانید از کمی زردچوبه و پولبیبر نیز استفاده کنید.

> صبر کنید تا سیب زمینی شکوفه ای خنک شود و بعد از روی سینی جدا کنید.

5/5

پست های هفته گذشته

پست های هفته گذشته