صفحه اصلی

دنیار را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

طرز تهیه لپه پلو با سویا؛ از غذاهای بسیار خوشمزه و ساده

طرز تهیه یک غذای ساده و ارزان با سویا

سویا یکی از پروتئین های بسیار مهم است و برای کسانی که دوست ندارند گوشت و مرغ مصرف کنند گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید این بار این پلو را با سویا چرخ شده یا معمولی تهیه کنید و در کنار سالاد شیرازی یا ماست سرو کنید.سویا یکی از پروتئین بسیار مهم است و برای کسانی که دوست ندارند گوشت و مرغ مصرف کنند گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید این بار این پلو را با سویا چرخ شده یا معمولی تهیه کنید و در کنار سالاد شیرازی یا ماست سرو کنید.

مواد لازم

> سویا ۲۰۰ گرم

> پیاز ۱ عدد

> برنج ۳ پیمانه

> رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری

> گوجه فرنگی ۲ عدد

> سیب زمینی ۲ عدد

> نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه لپه پلو با سویا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لپه را برای ۱ ساعت خیس کنید و با مقداری آب بگذارید تا پخته شود و بهتر است کمی زنده بردارید تا در حین پخت له نشود. سویا را با کمی آب گرم خیس کنید و بعد از نرم شدن داخل آبکش بریزید و می توانید در این مرحله سویا را کمی چرخ کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود و بعد سویا را اضافه کنید و تفت دهید تا سویا سرخ شود و بعد ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید و بعد گوجه خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و در ادامه رب را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید کمی آب به مواد اضافه کنید تا سویا و گوجه کمی نرم شود و بعد از خوشرنگ شدن مواد می توانید کمی دارچین نیز به مواد اضافه کنید. سیب زمینی را نیز بشورید و خلالی خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ و طلایی شود.

مرحله سوم: تهیه لپه پلو با سویا

برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و نرم شود و زمانی که جوشید آبکش کنید کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و برنج را با مواد میانی مخلوط کنید و هم بزنید یا به صورت لایه ای مواد را بریزید و لپه پلو با سویا را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا و در انتها کمی کره یا روغن روی برنج بریزید و در کنار سیب زمینی سرخ شده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لپه پلو با سویا

> می توانید به مواد قارچ اسلایس شده یا نخود فرنگی نیز اضافه کنید.

> می توانید گوجه فرنگی را بجای اسلایس کردن پوره کنید.

> بین لایه های که برنج و مواد میانی می ریزید می توانید از کمی زعفران دم شده نیز استفاده کنید.

> به دلخواه می توانید از فلفل دلمه خرد شده نیز استفاده کنید.

> در حین تفت دادن سویا کم کم روغن اضافه کنید زیرا سویا روغن را به خودش می گیرد.

5/5

پست های هفته گذشته

پست های هفته گذشته