تشریح ویژگیهای گرافیکی نسخه کامپیوتر در تریلر بازی Avatar: Frontiers of Pandora
یوبیسافت جزئیات جدیدی از تنظیمات نسخه کامپیوتر، ابزارهای بنچمارک و فناوری FSR 2 بازی آواتار را در اختیار طرفدارها قرار داد.
شرکت یوبیسافت با همکاری شرکت AMD تریلر جدیدی را برای تشریح ویژگیهای نسخه کامپیوتر بازی Avatar: Frontiers of Pandora پخش کرد. بازیکنها میتوانند گزینههای گرافیکی مختلف، از کیفیت سایهها (Shadow Quality) و سایههای نقطهای (Spot Shadows) گرفته تا انعکاسهای آینهای (Specular Reflections)، بازتاب پراکنده (Diffuse Reflections) و سایههای تماسی نور خورشید (Sun Contact Shadows) را تغییر دهند.
بازی Avatar: Frontiers of Pandora مانند سایر آثار یوبیسافت در کامپیوتر دارای ابزارهای بنچمارک برای بررسی نرخ فریم و میزان استفاده از CPU (پردازنده) و GPU (پردازنده گرافیکی) است. فناوری FSR 2 شرکت AMD از «اکثر رزولوشن و نسبتهای تصویر» نظیر نمایشگرهای فوق عریض پشتیبانی میکند. کاربران کارتهای گرافیکی انویدیا میتوانند از فناوری DLSS استفاده کنند؛ هرچند هنوز جزئیاتی از کیفیت اجرایی آن در دست نیست.
از دیگر ویژگیهای گرافیکی نسخه کامپیوتر بازی Avatar: Frontiers of Pandora میتوان به نرخ تازهسازی بالا (High Refresh Rate) و پشتیبانی از پردازندههای چند هستهای اشاره کرد. کاربران کامپیوتر بسته به سختافزار و تنظیمات گرافیکی خود میتوانند انتظار «نرخ فریم بالاتر» را داشته باشند. هنوز معلوم نیست که آیا این بهمعنای اجرای نسخه کنسولی بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود یا خیر؛ بنابراین باید زمان بیشتری را منتظر بمانیم.
بازی Avatar: Frontiers of Pandora برای انتشار در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ (۷ دسامبر ۲۰۲۳) روی پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5، کامپیوتر و آمازون لونا در نظر گرفته شده است. این بازی از همان روز نخست عرضه در دسترس کاربران کامپیوتر و ایکس باکس سرویس +Ubisoft قرار میگیرد. این بازی با همکاری شرکت فیلمسازی Lightstorm Entertainment متعلق به جیمز کامرون ساخته میشود.